Als blijk van dank wordt er ieder jaar een gezellige avond georganiseerd voor de vaste groep van vrijwilligers. Tijdens deze avond op 19 januari stond er een bijzonder onderdeel op het programma.
Deze vrijwilligersgroep heeft zich namelijk als doel gesteld na de nodige verbeteringen van het museum zich ook een eigen huisstijl aan te meten. Met als doel de Kalkovens beter op de kaart te kunnen zetten en de uitstraling op te frissen. De voorzitter van het bestuur Bertus Seinen overhandigde met trots één van de grote vlaggen die binnenkort zal wapperen op het terrein aan de beheerster Riekie van der Kolk. Met positieve geluiden werd dit door de vrijwilligers ontvangen.
Het logo ontworpen door Awebo Webdesign uit Zwartsluis kenmerkt zich door de twee contouren van de ovens, de kleuren van de gemeente Zwartewaterland en heeft een frisse en strakke uitstraling. Shirts voor de rondleiders, foldermateriaal, visitekaartjes en tekstbordjes in het museum zullen binnenkort volgen. Op 2 juni 2018 zal alles klaar zijn en het nieuwe seizoen worden ingeluid met een feestelijke Kalkovendag.